BlikopNieuws.nl                                       RSS Blik op Nieuws Volg Blik op Nieuws op Twitter
contact | adverteren | rss | maandag 21 mei 2012 14:17

Kans op het krijgen van astma en COPD groter door frisdrank

woensdag 8 februari 2012 12:33

Onderzoekers van de University of Adelaide in Australië stellen dat het gebruik van frisdrank het risico op astma en COPD verhoogt.

En hoe meer frisdrank je drinkt, hoe groter het risico wordt. Dit schrijft Gezondheidsnet.nl woensdag.

Aan 16.907 personen boven de 16 werden door de Australische onderzoekers vragen gesteld over hun gebruik van frisdrank. Daaruit bleek dat hoe meer frisdrank er werd gedronken, hoe groter de kans was op astma of COPD. Als de persoon daarbij ook nog eens rookte, werd de kans op astma of COPD nog groter.

Verder onderzoek moet nu gaan uitwijzen waarom er een verband ligt tussen frisdrank en astma of COPD.

In het verleden is de consumptie van frisdrank ook al in verband gebracht met andere chronische aandoeningen.

4,75% Spaarrente! Vergelijk alle aanbieders.>>
TOP 10 Zorgverzekering - Vergelijk nu >>
MisterMoney - vergelijk sparen en lenen
Autoverzekering vergelijken - Geld.nl
Lenen? Vergelijk op Leenrente.nl >>
Top 5 spaarrente – Sparen.nl
 



Video

advertentie
advertentie